HomeGalleryFAQSearchRegisterLog inUsergroups

Welcome, Bienvenu, Benvenuto, Willkommen, Witamy, Добро пожаловать !

Share | 

Association IRIS.

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
*JaRoWi1647*
Admin

PostSubject: Association IRIS.   10th August 2010, 17:41

Dear friends!

Please, encourage donations for IRIS

Address PO Box 40072 55102 Verdun Cedex.

Philippe is patron of this Association and defends it with great sincerity and willingness.

Thanks.
Back to top Go down
*JaRoWi1647*
Admin

PostSubject: Re: Association IRIS.   17th August 2010, 11:56

Une voix
pour en parler.

Une journée nationale
parrainée par
Philippe Jaroussky.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Chers amis musiciens,

Le chant m’a permis au cours de ces dix dernières
années de partager avec de nombreuses personnes
ma passion et de faire de merveilleuses
rencontres. Et si ma voix a pu également apporter
plaisir et réconfort à certains au cours de mes nombreux
concerts, il m’a semblé à un certain moment qu’elle pouvait également
servir d’autres causes, plus sociales.
Peu de temps après, l’association IRIS me proposa de devenir son parrain.
La cause qu’elle représente (l’aide aux enfants atteints de maladies rares
affectant le système immunitaire) et l’enthousiasme de ses représentants
m’ont amené à accepter très vite leur proposition.
Bien entendu IRIS a besoin de fonds afin d’avoir des actions concrètes envers
les malades et leur famille. Mon rôle est de faire connaître cette association à
un plus grand nombre. Trop d’enfants meurent encore faute d’un diagnostic
précoce. Beaucoup de familles ont besoin d’une aide au logement car elles n’ont
pas les moyens financiers d’accompagner leur enfant dans des hospitalisations
qui durent parfois plusieurs mois.
Aujourd’hui, je vous demande votre aide afin que pendant une journée,
ensemble et à travers ce formidable vecteur qu’est la musique, nous défendions tous ensemble le beau message d’espoir d’IRIS !

Notre projet pour 2010/2011 rallier tous les conservatoires
de musique pour un concert au profit d’IRIS .

Association IRIS
BP 40072, 55102 Verdun cedex
Tél : 03 29 83 48 34 • Fax : 03 29 83 48 35
[You must be registered and logged in to see this link.]
Back to top Go down
maryvonne

PostSubject: Re: Association IRIS.   17th August 2010, 21:00

merci Jana pour ce que vous faites pour l'association IRIS et pour tous nos enfants malades que ce message de Philippe soit entendu par un maximum de personnes!! si quelqu'un parmi vous a des entrées dans un des conservatoires de musique de France , qu'il n'hésite pas à contacter IRIS, nous comptons sur vous tous piano violin . whistle
Back to top Go down
*JaRoWi1647*
Admin

PostSubject: Re: Association IRIS.   22nd August 2010, 20:14

Bienvenu, chére Maryvonne!

Merci á toi et Martine!!! [You must be registered and logged in to see this image.]
J'espère voir Martine aussi ici sur le forum bientôt! [You must be registered and logged in to see this image.]

J'espère que cette nouvelle sera entendue comme on
peut par une grande quantité de gens non indifférents dans le monde
entier et l'IRIS pourra recevoir en effet l'aide digne.

Back to top Go down
Mercè

PostSubject: Re: Association IRIS.   6th September 2010, 10:55

Bonjour!

J'espère que vous nous direz quand et oú aura lieu ce concert au profit d'IRIS. Je me ferais un plaisir d'y assister pour entendre Jaroussky et aider à la cause de votre Organisation.
Cordialement,
Mercè
Back to top Go down
*JaRoWi1647*
Admin

PostSubject: Re: Association IRIS.   9th September 2010, 14:26

Mercé

Thanks a lot for your readiness to help! [You must be registered and logged in to see this image.]

I´d like to collect some money and to donate from our entire Forum.
If each of us could give a little, we can have a sum together !

What do you think about ? Your ideas are also very welcome!
Back to top Go down
Mercè

PostSubject: Re: Association IRIS.   10th September 2010, 10:19

Hi, Jana!

I think it's a good idea, but perhaps a little difficult.

For sure, there'll be the better ideas that mine, but here you are:

Well, you cuold open a bank account payable to Jana-IRIS (for exemple) to transfer our money.
Then you can transfer the sum to the account of IRIS.
Then, you could invoice to the Forum the photo of a document justifying your bank transfer.

But, the most beautiful idea would be to give the money, in hand, after the concert pro IRIS.
I hope to be informed when and where this concert will take place.

Kisses

Mercè

Back to top Go down
karenpat

PostSubject: Re: Association IRIS.   10th September 2010, 12:46

I think PayPal is a good idea since it makes it easier to transfer money internationally. (I tried transferring money to an account in the UK once, it involved a lot of paperwork and eventually it was rejected & in part refunded because I hadn't been given the correct info about the UK bank) Maybe if Jana sets up a PayPal account for that purpose and then either transfers the collected sum directly to the IRIS account or delivers the money in person, it could work!
Back to top Go down
http://www.karen-patricia.com
*JaRoWi1647*
Admin

PostSubject: Re: Association IRIS.   10th September 2010, 13:11

Mercé

It would be the best way, of course , to give the money after the concert, but it is quite impossible for the main part of our members. So I would also prefer the first idea- to create an bank account and to collect there our obolus ....

karenpat

Even! Good idea with PayPal....are you sure - it fits right for such an action?
Perhaps, I should check out some banks....?

We can fix the deadline till Christmas, for example. Then I´ll transfer the first collected sum directly to IRIS.

Back to top Go down
karenpat

PostSubject: Re: Association IRIS.   10th September 2010, 14:51

PayPal seems to be widely used for donating money to organizations through the internet, regardless of the organizations' nature. I've used PayPal on several occasions, it's safe and reliable.
Back to top Go down
http://www.karen-patricia.com
Vandea

PostSubject: Re: Association IRIS.   10th September 2010, 20:32

What a briliant idea!

PayPal is a good way! I would choose this...It´s easy for international bank transfers. And second karenpat´s post it´s absolutly reliable.

Christmas as a deadline sounds great.
Back to top Go down
*JaRoWi1647*
Admin

PostSubject: Re: Association IRIS.   20th September 2010, 15:03

Dear friends!

Now, I would like to start the donation - action " PhJ International Forum - for Association IRIS "
.

My idea is: if each of us would like to give also a little money, we can collect some sum together and then - transfer this entire sum to the bank account of Association IRIS . From PhJ International Forum, of course.

The reason is - if one poor student from Russia ( for example) want to give 10 Euro, it is really great and generous, but quite difficult to do as a "donation" from there to IRIS directly .
But each - also an very little contribution is very important to express "we are with you!"

I´ve made an PayPal account especially for this case. The address is:

If you transfer your money there, please, write your name and "PhJ International Forum" ! ( It´s not too long? Otherwise "PhJ Int. Forum").

The deadline is ( for the first ) the 23.12.2010 .
The next one will be the 13.02.2011 [You must be registered and logged in to see this image.]

I thank you all for your ( future) support and hope for your numerous participation in this action! [You must be registered and logged in to see this image.]

Last edited by *JaRoWi1647* on 27th September 2010, 08:02; edited 1 time in total
Back to top Go down
maryvonne

PostSubject: Re: Association IRIS.   22nd September 2010, 11:12

merci à tous de vous interesser à notre association et aux malades que nous représentons pour le moment il n'y a pas beaucoup de solutions pour les chèques ou virements internationaux, cela engendre toujours des frais bancaires en 2011 IRIS aura un nouveau site web et vous pourrez faire des virements en ligne.comme le dit philippe sur la vidéo tous les petites sommes meme 10€ sont utiles ,cela nous réconforte et nous encourage à continuer merci pour tout !!
!excusez moi d'écrire en français mais mon anglais n'est pas très bon
Back to top Go down
maryvonne

PostSubject: Re: Association IRIS.   26th September 2010, 08:52

we had a reunion yesterday and we decided to create a PayPal account
to follow........
Back to top Go down
*JaRoWi1647*
Admin

PostSubject: Re: Association IRIS.   27th September 2010, 07:57

Dear Maryvonne!

That´s a good idea! [You must be registered and logged in to see this image.]

I hope, that the people here are not only common "user", but also human beings , who are ready to support your´s and Mr. Jaroussky´s work and to help the other, especially children.

PostSubject: Re: Association IRIS.   30th October 2010, 12:53

à tous les fans de philippe et amis d'IRIS, le 1er décembre sera la soirée d'IRIS au théâtre des champs élysées, nous serons là avec Philippe qui encouragera son public à nous soutenir, j'espère qu'un gand npmbre d'entre vous sera présent, nous serons là également pour les soirées du 11 et 17 décembre avec notre stand IRIS
au plaisir de vous y rencontrer
to all fans and friends of Phil IRIS, 1 December will be the evening of IRIS Theatre des Champs Elysees, we will be there with Philip who encourage her audience to support us, I hope that gand npmbre of you will attend, we will be there also for the evenings of December 11 and 17 with our stand IRIS
we will be pleasure to meet you
Back to top Go down
maryvonne

PostSubject: Re: Association IRIS.   14th November 2010, 12:46

we have a paypal account now the adress is: [You must be registered and logged in to see this link.]
we count on you even small amounts are welcome
Back to top Go down
*JaRoWi1647*
Admin

PostSubject: Re: Association IRIS.   13th February 2011, 13:26

Dear friends!

I´ve sent even a little gift to IRIS ( by PayPal) and I thank the two people here, who were really ready to support the Association.

I closed the account Cara_sposa.

Please, if some of you would like to donate , do it directly via PayPal account of Association IRIS.

Thank you very much.

PostSubject: Re: Association IRIS.   25th June 2011, 09:00

le 16 novembre le concert de Philippe à l'arsenal de Metz sera dédié à IRIS, venez nombreux
le 13 décembre : journée spéciale pour IRIS
master class de Philippe, toujours à l'arsenal de Metz de 14h à 17h avec les élèves du conservatoire de Metz, entrée libre( appel au don!!)
le soir toujours à l'arsenal, concert des élèves du conservatoire toujours avec la participation de Philippe (15€ l'entrée)

venez nombreux les amis et fans de Philippe, vous pourrez apprécier ses multiples talents et vous ferez un bon geste de solidarité
.traduction google
on November 16 the concert of Philippe to the arsenal of Metz will be dedicated to IRIS, come many
on December 13: special day for IRIS
master class of Philippe, always with the arsenal of Metz of 14h with 17h with the pupils of the academy of Metz, free entry (call to the gift!!)
the evening always with the arsenal, concert of the pupils of the academy always with the participation of Philippe (the 15€ entry)

come many the friends and fans of Philippe, you will be able to appreciate his multiple talents and you will make a good gesture of solidarity
Back to top Go down
Mercè

PostSubject: Re: Association IRIS.   26th June 2011, 11:44

Bonjour, Maryyvonne,
Excuse-moi, ce sera le 16 novembre ou le 13 décembre? Ou les deux jours?
Merci, et bonne chance pour Iris!
Mercè
Back to top Go down
maryvonne

PostSubject: Re: Association IRIS.   26th June 2011, 13:01

le 16 novembre c'est le concert de Philippe avec Apollo's fire, la soirée est dédiée à IRIS, nous aurons une page de pub dans le programme on donnera notre doc un peu comme pour le théâtre des champs Élysée en décembre dernier c'est juste pour nous faire connaître
par contre en décembre tout est au profit d'IRIS, les dons et les entrées au concert[, les élèves( chant et orchestre) et Philippe( un petit peu) chantent pour IRIS
voilà est ce clair?
même action en octobre avec la maîtrise des Hauts de Seine, on ne connaît pas encore la date
Back to top Go down
*JaRoWi1647*
Admin

PostSubject: Re: Association IRIS.   26th June 2011, 20:43

Dear Maryvonne, thank you very very much! flowers

Please, do you have any links for the events for IRIS??? bow

PostSubject: Re: Association IRIS.   26th June 2011, 21:16

not yet, i'll give you news s with the evolution of these 2 projects
Back to top Go down
*JaRoWi1647*
Admin

PostSubject: Re: Association IRIS.   22nd September 2011, 19:01

13 Octobre 2011
á 20h45

Eglise Sainte Anne de la Butte aux Cailles, 188 Rue de Tolbiac , 75013 Paris

IRIS / La Maitrise Des Hauts De Seine- Invitation au concert en présence de Philippe Jaroussky, Parrain of IRIS.

En 1re partie : extraits de Carmen, la Flûte enchantée, Bastien Bastienne et autres oeuvres.
La 2e Partie sera consacrée à l'opéra de Henry Purcell Didon et Enée.

Tarifs : 20 Euros adultes / 10 Euros moins de 26 ans.

MERCI!!!

PostSubject: Re: Association IRIS.   24th September 2011, 10:25

vidéo...?
Back to top Go down
Artaserse

PostSubject: Re: Association IRIS.   24th September 2011, 10:31

mon 1650

On YouTube, also with English subs.

mon 1650

PostSubject: Re: Association IRIS.   24th September 2011, 15:08

Thank You!
Back to top Go down
maryvonne

PostSubject: Re: Association IRIS.   20th October 2011, 10:17

la soirée concert pour Iris de jeudi dernier à Paris fut vraiment superbe! nous avions 300 spectateurs; elle a commencé par une prise de parole de Guillaume, le président d'IRIS, de Martine, de Philippe et de Monsieur Darchen directeur de la Maitrise des Hauts de Seine, ce fut court mais efficace,
en 1ère partie les enfants de la maîtrise ont chanté des extraits d'opéra et d'autres cahnys, c'était très beau et il y avait de bons petits solistes, futurs Jaroussky peut être
la 2ème partie fut la plus belle , les jeunes ont interprété Didon et Enée, choeurs et solos, c'était magnifique que de belles voix
Philippe a commencé cette première partie en chantant Music for a while de Purcell, il fallait voir les yeux émerveilles de tous les choristes, les sourires les visages radieux!!il a également interprété" l'esprit" et en fin de concert il a chanté"it's a happy happy day" avec les jeunes, vraiment une très belle soirée pleine d'enthousiasme, de solidarité d'envie de renouveler l'opération!!et un Philippe toujours aussi généreux!

the evening concert for Iris last Thursday in Paris was splendid! we had 300 spectators, and it began with a speech of Guillaume, the president of IRIS, Martine, Philippe and Mr. Darchen director of the Master of the Hauts de Seine, it was short but effective
in the first part, children sang excerpts from opera and other songs, it was beautiful and there was good little soloists, Jaroussky future can be
Part 2 was the most beautiful, youth have played Didon and Enée, chorus and solos, it was beautiful so beautiful voices!
Philippe began singing the first part of Music for a while Purcell, you should have seen the astonished eyes of all the singers, the smiles and radiant faces! He also interpreted the "spirit" and at the end of the concert he sang "it's a happy happy day" with young people, really a wonderful evening full of enthusiasm, solidarity desire to repeat the operation! and Philippe always so generous!
Back to top Go down
*JaRoWi1647*
Admin

PostSubject: Re: Association IRIS.   22nd October 2011, 13:01

Dear maryvonne

Thank you VERY much for sharing your exceptional experience! flowers

It was an unforgettable evening for sure- not only for you, but also for all the children, parents and the audience. This performance gave hope and joy to all them !

I can just imagine the happy eyes of the people as Philippe starts to sing "Music for a while".......... sunny He is incredible generous with his doing " cultivate of happiness"... Thank you again and IMMENSE MERCI pour Philippe! embrace

If you have got some photos, please, post them here, too!

PostSubject: Re: Association IRIS.   11th November 2011, 22:01

Quote :
Nous remercions chaleureusement la Direction de la Maitrise des Hauts-de-seine, l'ensemble du chœur d'enfants de l'opéra de Paris, Philippe Jaroussky pour le magnifique concert donné en faveur d''IRIS le 13 octobre 2011.
L'intégralité des entrées, 5000 € ont été reversés à l'association !
Bravo et à l'an prochain !
© P Bouchon pour MHS
Back to top Go down
*JaRoWi1647*
Admin

PostSubject: Re: Association IRIS.   14th November 2011, 17:56

Admin

PostSubject: Re: Association IRIS.   18th November 2011, 11:15

"Le contre-ténor Philippe Jaroussky et les représentantes de l’association Iris préparent un spectacle au sein du Conservatoire, pour soutenir les personnes atteintes d’un déficit immunitaire primitif."

With Martine and Maryvonne! flowers flowers flowers

PostSubject: Re: Association IRIS.   18th November 2011, 12:24

thank you Jana, it's true that ,Martine and I, we are very fortunate to share many moments with Phil, I know you are all true fans and you are right, he is too generous and simple, this evening of 13 December will be a success and if some of you may feel free to go,please, come!! students who are going to do this master class with Philippe are excited at the same time a bit anxious! master class is free!!
Back to top Go down
peacefulworld

PostSubject: Re: Association IRIS.   15th December 2011, 17:32

Thanks to this forum, I was able to attend the first Masterclass of PJ in Metz.
I hope that IRIS could get enough financial support.

After driving 6 hours from Amsterdam, it was worthwhile to be there. My husband and I have been attenden various Masterclass of other musician. Even so it was in French, I could understand most of it.

There were 7 soprano singers. PJ made them feel at home. You can not sing when you are in tense. By few comments by PJ, they could sing better. It was just amazing.
For example, he said "Do not sing, but tell it naturally', this is the case for aria like Sposa son disprezzata.

PJ uses his body not only singing but also explaining especially his hands and arms.
I saw various expression of his face this time. We laughted a lot, too.
I made few films on youtube, but for private use. Because there is no permission by PJ and other singers.

Some moment he sat next to me, I should have asked him about this. But I was not able to think (you know why).
If somebody is interested these films, send me private message. I will send the link of youtube.

During benefit concert, he sang one aria of Cantante Jauchzet, ihr Himmel TVWV 1: 957 of Georg Philippe Telemann. There were also children's choir, too.

After Masterclass and concert, he was again so nice, so warm to everybody who wanted to talk to him.
I asked about the Opera Caravaggio. He will sing in French.

We could meet also the organisers Martine and Maryvonne. They are so kind and charming ladies. I am sure that PJ feels fine to work with them.

After enjoying the big collection of "le Musée de la Cour d'Or", we drove back to home and it was snowing in Belgium.

I hope you could get some impression of the day. smile

Back to top Go down
peacefulworld

PostSubject: Re: Association IRIS.   16th December 2011, 18:07

Because my French understanding is very poor, I asked my husband to write small report.

Baroque voices in autumnal Metz: Philippe Jaroussky’s workshop for Iris

Tons of rain and gusts of wind bashed the old city of Metz while in the Arsenal preparations were made for Philippe Jaroussky’s workshop for IRIS, an organization where he is a patron. IRIS helps children with a rare autoimmune disease, very much worthy of your support as well! The master class was conducted with several soprano’s from the Music School in Metz.

Jaroussky is a singer who eyes youthful and he has a good ‘rapport’ with the young singers. All of them had chosen quite difficult music to sing, from “Ombra mai fu” to “Sposa son disprezzata” and music from Händels Oratoria with coloratura singing. Perhaps it is an indication that young singers set quite high standards for themselves…
Jaroussky managed to make their singing life a bit easier and more relaxed. Some young singers showed a lot of improvement in their singing within a short space of time. Jaroussky pulled this off by doing something specific for every singer, quickly finding how to improve their performance.

One of the techniques he used on several pupils was to make them say what they sang, thus giving it a more natural rhythm and preventing singers from adding extra and unnecessary dramatic qualities that made them strain their voices. Lightness was his answer to difficulties and everything he does not say with his voice, he says with his hands. It was a pleasure to see and hear the young talents during the workshop and to hear them again in the evening concert.

A young violin player of exceptional talent helped to accompany Jaroussky in an aria from a cantata by Telemann. Perhaps the only shortcoming of the afternoon was that one starts longing to hear a lower voice after so many soprano’s…but otherwise there was a lot of joy and enjoyment in the music and the teaching!

Hearing 15 concerts and attending 15 autograph sessions (because of my wife) I am always not only musically surprised but also by the kind ways in which he deals with all his fans. Attending this master class made me see the teaching side of Jaroussky. He should do it more often!
Back to top Go down
Jarofil

PostSubject: Re: Association IRIS.   16th December 2011, 22:31

peacefulword and your husband,

it sounds so interesting, thank you so much, it had to be great experience for all. I wish to try to be his student, but I'm afraid I couldn't produce any tone in such situation. stars
Back to top Go down
Pilarddcc

PostSubject: Re: Association IRIS.   16th December 2011, 22:47

peacefulword and your husband,

This is a great experience! Thanks for sharing! How can I send you a private message in order to get that link?? SOS
Back to top Go down
Tamara Pereira

PostSubject: Re: Association IRIS.   17th December 2011, 02:24

Hello ladies! How are you?

I'm very touched about the project IRIS! What a wonderful initiative! I'm also very happy to know that Philippe is the sponsor. He's one of the most captivating person that I've ever met, oh mon Dieu! hugs

I would like to contribute to IRIS. Anyone knows how to make an international collaboration?

Thanks dear friends! give heart

Last edited by Tamara Pereira on 25th February 2012, 17:17; edited 1 time in total
Back to top Go down
maryvonne

PostSubject: Re: Association IRIS.   17th December 2011, 08:43

hello Tamara

Congratulations for your project very similar to ours, raise money to help those who suffer!! it's true that we have a wonderful sponsor and we are very proud to have chosen him!! to do something international a dream! but it can be difficult to do it! you can have our address on our website:[You must be registered and logged in to see this link.]
Back to top Go down
maryvonne

PostSubject: Re: Association IRIS.   17th December 2011, 08:57

thank you for all the nice comments it was fabulous day for us and for IRIS, we 'll begin again in 2012, sure wave
Back to top Go down
Joanna

PostSubject: Re: Association IRIS.   2nd January 2012, 21:26

Quand notre parrain Philippe Jaroussky consacre une Journée entière à IRIS
*
*
Back to top Go down
maryvonne

PostSubject: Re: Association IRIS.   3rd January 2012, 08:24

joanna thank you for doing for us, I am glad to see that the site of IRIS is frequented by fans of Philip, Happy New Year to you all,i hope Philipwill bring us a lot of moments of pleasure, thank you for your support our patients
Back to top Go down
maryvonne

PostSubject: Re: Association IRIS.   5th February 2012, 09:51

hier fut une magnifique journée pour IRIS, c'était notre première journée nationale pour nos malades, quelques absents à cause du froid mais il étaient environ 250 médecins, familles , cette journée fut très riche pour les parents et les enfants pour les échanges et l'information médicale
Et en plus Philippe notre parrain était là pour expliquer aux familles son engagement avec sa gentillesse habituelle,il a consacré son après midi aux enfants , il a dirigé l'atelier chant avec les enfants de la Maitrise des Hauts de Seine, leurs professeurs et les enfanst d'IRIS, quel beau petit concert final pour clore cette journée, Philippe a chanté seul "à Chloris", et Halleluyah de Cohen avec les enfants, énorme succés!!!
il a été suivi toute la journée par une équipe de France 2 qui réalise un reportage de 1h sur lui( à venir en novembre), j'aurai suremement des photos vidéos que vous pourrez consulter sur le site d'IRIS

Yesterday was a beautiful day for IRIS, it was our first national day for our patients, some absent because of the cold, but it was about 250 doctors, families, the day was very rich for parents and children to exchange and medical information
And Philip was there to explain his commitment to families with his usual kindness, he has devoted his afternoons to children, he led the singing workshop with the children of the Master of Hauts de Seine, their teachers and childre of IRIS, what a beautiful little concert to close this final day, only Philip sang "Chloris" and Cohen's Hallelujah with children, huge success!
he was followed all day by a team of France 2 that carries a story on him for 1h (forthcoming in November), I will have pictures videos you can see on the site of IRIS
Back to top Go down
Pilarddcc

PostSubject: Re: Association IRIS.   5th February 2012, 11:49

I'm glad to hear that your journée was such a success. It is beautiful to hear that those kinds and their families had a good time!
Back to top Go down
*JaRoWi1647*
Admin

PostSubject: Re: Association IRIS.   5th February 2012, 15:43

Dear maryvonne

Many thanks for your contribution and a deep bow to Philippe! flowers bow

Here, we can also really help ! Please, don´t hesitate to donate also a small money.

I hope, our excitement could be not only " hot air".

PostSubject: Re: Association IRIS.   5th February 2012, 16:22

it's my adress for"la course des héros"
Back to top Go down
Joanna

PostSubject: Re: Association IRIS.   9th March 2012, 10:16

Quote :
Une grande journée nationale !
08/03/2012

IRIS a organisé le 4 février la première journée nationale des DIP. Journée qui a rassemblé plus de 300 personnes venues de nombreuses régions de France autour des professeurs et médecins spécialistes des DIP de Paris et des régions, pharmaciens, représentant des autorités de santé public, de l'EFS, ainsi que la présence de soignants, infirmières, assistante sociale, éducatrice représentant le service d'immuno-hématologie de l'hôpital Necker Enfants Malades.
Cette journée fût l'occasion de privilégier les échanges entre les familles, les médecins et les représentants de la santé publique. Ces échanges, informels pendant le déjeuner furent renforcés l'après midi dans les différents ateliers, l'occasion aussi pour les familles et les patients adultes de témoigner et de partager conseils et expériences.
Cette journée riche en informations et émotions fût clôturée en musique par un Hallelujah de Léonard Cohen spécialement étudié en atelier l'après midi par les enfants d'IRIS, généreusement soutenus pour l'occasion par les enfants et professeur du choeur de la Maitrise des Hauts-de-Seine, et accompagné par notre parrain Philippe Jaroussky pour le plus grand plaisir de tous.
Merci à tous nos partenaires qui ont par leur soutien permis cette journée, merci à La Maitrîse des Hauts-de-Seine pour sa disponibilité et sa générosité, merci à Philippe Jaroussky et merci à vous tous.

Et nos enfants ?
Divers ateliers étaient proposés aux enfants par des animateurs bénévoles. Ces animations ont permises aux jeunes de pouvoir jouer à des jeux de sociétés, de s'initier à des loisirs créatifs ou bien de découvrir des instruments insolites grâce à Marie Dialo qui animait l'atelier musical. L'après midi, les enfants ont pu assister au spectacle Carabistouille orchestrée par la Le théâtre du Merle Blanc.
Cerise sur le gateau, notre parrain, Philippe Jaroussky, était présent l'après-midi pour accompagner les enfants en chantant avec les élèves de la Maitrise des Hauts-de-Seine dont le point culminant fut un petit concert en fin de la journée.

sunny sunny sunny
Back to top Go down
maryvonne

PostSubject: Re: Association IRIS.   9th March 2012, 10:32

thanks Joanna, you are so reactive, it's a beautiful vidéo and we are very proud to have a so wonderful "parrain" and also you can see in this vidéo my little girl Alice who sang with Philippe , as i am proud!!! air kiss 1 she is 6years old and she wears a red jacket!!excuse me for the english!!
Back to top Go down
Joanna

PostSubject: Re: Association IRIS.   9th March 2012, 11:08

maryvonne
I'm touched by this video and I wanted to quickly share it with the world wink can be seen HIS amazing commitment and warm smile,true hero..
and congrats for your sweet daughter! give heart
Back to top Go down
tuffy942

PostSubject: Re: Association IRIS.   9th March 2012, 22:31

Chere Maryvonne,

So touching, the children, the video and the whole journee, It is for sharing with everyone!!!Bless your heart and bless this intitiative, and specially this beautiful young man who is also so beautiful inside! kiss
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Association IRIS.   Today at 13:38

Back to top Go down

Association IRIS.
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Invitation to the National Steam Car Association
» IRIS CRISTATA
» Collected Blueberry was 2nd place for the "Best of Potomac Bonsai Association"
» Scottish Bonsai Association Annual Show 2014
» Northern Vintage Transport Association